Tervetuloa kodin ja koulun virtuaaliseen keskustelutilaisuuteen nuorten päihteiden käytöstä 16.2. klo 8.30-9.30

”Koti on ehkäisevän päihdetyön tärkein yksikkö” – huumekokeilut ovat tulleet nuorison ns. valtavirran ”biletyskulttuuriin”

Tervetuloa osallistumaan Lykin yhteisöllisen opiskeluhuollon (OHR) kodin ja koulun virtuaaliseen keskustelutilaisuuteen. Aiheena on Lauttasaaren yhteiskoulun nuoret ja päihteet. Tilaisuus on avoin kaikille kotien aikuisille. Sen tavoitteena on havahduttaa koulun ja kotien aikuiset yhteiseen työhön.

Aika: ti 16.2.2021 kello 8.30-9.30

Paikka: Teams-linkki virtuaaliseen kokoukseen julkaistaan noin puoli tuntia ennen tilaisuuden alkua uudessa Wilma-viestissä.

Päihteet ja nuorten päihdemyönteisyys puhuttavat Lykissä erityisen paljon. Aiheeseen johdattelee päihdesairaanhoitaja Petri Kylmänen / Moodhouse Oy.

Paikan päällä mukana keskustelussa ovat koulun edustajina opiskeluhuollosta vastaava vararehtori Tarja Holthoer, kodin ja koulun yhteistyön kehittäjä ja peruskoulun terveystiedon opettaja Outi Korkiakoski sekä lukion ja peruskoulun terveystiedon opettaja Sarianna Alho. Etäyhteydellä mukana myös koko opiskeluhuoltomme (psykologi. kuraattori, terveydenhoitaja, erityisopettajat sekä peruskoulun ja lukion opot) sekä rehtori Jouni Rasa.

Huoltajia pyydetään lähestymään mahdollisilla kysymyksillä viimeistään maanantaina 15.2.2021 osoitteeseen petri@moodhouse.fi                Kysymykset huomioidaan nimettöminä. Tilaisuutta ei nauhoiteta. Tule mukaan kuuntelemaan ja nauti vaikka aamukahvisi samalla!

Oppilaille ja opiskelijoille päihdeteemoja avataan ti 16.2. Petri Kylmäsen aamunavauksessa kello 9.55-10.10. (Lykille räätälöity videonauhoite.)

Lauttasaaren kannatusyhdistyksen hallitus jakaa huolensa wilman tiedotteessaan (13.1) Lauttasaaren nuorison häiriökäyttäytymisestä ja muusta oireilusta. Luonnollisesti korona-aikana tämä on aivan erityinen hätähuuto myös Lykin yhteisölliselle ja ongelmia ehkäisevälle OHR-työll

Huoltajia pyydetään lähestymään mahdollisilla kysymyksillä viimeistään maanantaina 15.2.2021 osoitteeseen petri@moodhouse.fi      Kysymykset huomioidaan nimettöminä. Tilaisuutta ei nauhoiteta. Tule mukaan kuuntelemaan ja nauti vaikka aamukahvisi samal

Tervetuloa mukaan keskustelemaan.

Maltti on valtti. Kaikilla meillä aikuisilla on tavoitteena hyvinvoiva & onnellinen nuori. Oma lapsi & kaverit. YHDESSÄ ONNISTUMME.