Koulun esittely

Lauttasaaren yhteiskoulu on vuonna 1945 perustettu yksityinen koulu Helsingin Lauttasaaressa, jossa toimivat peruskoulun vuosiluokat 7 – 9 ja Kansainvälisen liiketoiminnan lukio. Lykki on turvallinen, huolehtiva ja välittävä kouluyhteisö, jossa voit jatkaa peruskoulusta lukion loppuun asti.

Lykin viihtyisä koulurakennus sijaitsee luonnon helmassa hyvien liikenneyhteyksien varrella.

Peruskoulu

Peruskoulu tarjoaa laajan kielivalikoiman sekä paljon valinnanvaraa 8. ja 9. luokan oppiaineissa. Lykissä toimii urheiluluokka, ruotsin kielikylpyluokka, tiedeluokka ja engannin kielirikasteisia luokkia.

Erityisryhminä meillä toimivat DanceMix tanssitunnit sekä Musa on Stage -ryhmä, jossa keskitytään musiikin ja teatteri-ilmaisun yhdistämiseen. Koulupäivän päätteeksi on mahdollista osallistua kerhotoimintaan esimerkiksi Science Clubissa.

Lisää tietoa saat kohdasta Yläkoulu.

Lukio

Kansainvälisen liiketoiminnan lukiossa voit opiskella yleislinjalla ja Kansainvälisen liiketoiminnan linjalla. Opiskelija voi valita halutessaan myös Science-polun.

Lukiossamme on tarjolla monipuolisesti koulukohtaisia opintoja, joita voi valita luonnontieteistä ja muista reaaliaineista, kansainvälisestä liiketoiminnasta sekä taito- ja taideaineista.

Kielivalikoimaamme kuuluu englannin ja ruotsin lisäksi A-oppimäärän espanjan, ranskan ja saksan kieli sekä B-oppimäärän espanjan, italian, ranskan, saksan, venäjän ja kiinan kieli. Tarjoamme kaikille opiskelijoillemme mahdollisuuden suorittaa Kansainvälinen kurkistus kieliin -opintojakson, jossa opiskelija pääsee tutustumaan kahteen valitsemaansa kieleen italian, ranskan, saksan ja venäjän joukosta.

Meillä voit myös suorittaa musiikin, liikunnan ja kuvataiteen lukiodiplomin.

Lisää tietoa saat kohdasta Lukio.

Meidän arvomme

Oppilaan ainutlaatuisuus ja oikeus hyvään oppimiseen

Vastuullinen elämäntapa

Yhteisöllisyys