Lauttasaaren
yhteiskoulu

Koulun hallituksen joulutervehdys

Hyvää Joulua ja lämpimät kiitokset!

Lauttasaaren yhteiskoulun syyslukukausi on ollut toimelias. Olemme jatkaneet työskentelyä koronapandemian jatkuessa, joutuneet toimimaan epävarmoissa olosuhteissa ja elämään viikko kerrallaan. Onneksi koulutyötä on kuitenkin voitu tehdä lähiopetuksena syksyn aikana.

Koulussa on aktiivisesti viety eteenpäin monia asioita. Perusopetuksen puolella kielikylpyopetus on kasvanut, Urhea -toimintaa (Pääkaupunkiseudun urheiluakatemia) on kehitetty sekä Science -toiminta aloitettu. Lukion puolella käynnistyivät uudet opetussuunnitelmat, ja kansainvälisen liiketoiminnan opetusta on viety niin koulun sisäisen kuin valtakunnallisen toiminnan osalta vahvasti eteenpäin. Haastavista olosuhteista johtuen on myös oppilashyvinvointiin kiinnitetty erityistä huomiota.

Koulun ylläpitäjän muutos kannatusyhdistyksestä säätiömuotoiseen toimintaan on ollut tämän vuoden keskeinen asia hallituksen toiminnan osalta, ja tällä hetkellä odotetaan ministeriön päätöstä asiasta. Kannatusyhdistys on perustettu jo 16.5.1945, joten yhdistyksen kaatajaisia vietettiin haikean iloisissa merkeissä koulun henkilöstön, nykyisten ja entisten hallitusten jäsenten sekä sidosryhmien edustajien kesken. Koulutilojen laajennushanke on edennyt siten, että varsinainen rakentaminen alkanee syksyllä 2022. Tämä edellyttää suurta työmäärää ja suunnittelua koulutoiminnan turvaamiseksi myös rakentamisen aikana. Hallituksen tehtävänä on varmistaa taloudelliset edellytykset, jotta voimme jatkossakin tehdä laadukasta opetustyötä oppilaidemme parhaaksi.

Kaikkien työpanoksesta kiittäen ja uusia tuulia vuoteen 2022 toivottaen!

Hallituksen puolesta Johanna Holvikivi