Valtakunnallinen kehittämistehtävä

Kansainvälisen liiketoiminnan lukio on Suomen johtava lukio liiketoiminnan ja yrittäjyyden opetuksessa. Siksi vuonna 2018 Opetus- ja kulttuuriministeriö myönsi lukiollemme valtakunnallisen yrittäjyyteen ja liiketoiminnalliseen osaamiseen painottuvan opetuksen kehittämistehtävän ainoana ja ensimmäisenä koko Suomessa. Tehtävän puitteissa tarjoamme oppimateriaalia, koulutusta sekä verkostoitumistapahtumia niin aiheesta kiinnostuneille opettajille kuin opiskelijoillekin. Oppimateriaalia löydät kootusti sivun alaosasta ja opetukseen soveltuvia asiantuntijaluentoja löydät Youtube-kanavaltamme.

Opettajille tarjoamme mahdollisuuden tulla osaksi laajaa LYKKI-verkostoamme. Koska liiketoiminnan ja yrittäjyyden opettaminen eivät ole perinteisiä oppiaineita, monelta näiden aihepiirien opettajilta puuttuu aineryhmän tarjoama vertaistuki. Lukion opetussuunnitelmauudistuksen myötä tämä koskee yhä laajempaa joukkoa opettajia. Koko Suomen kattava Liiketoiminta- ja yrittäjyyskasvatuksen lukioverkosto LYKKI vastaa tähän tarpeeseen. Järjestämme vuosittain verkossa sekä eri puolilla Suomea erilaisia verkostoitumistapahtumia, joissa opettajien on mahdollista kouluttautua ja jakaa ajatuksiaan. LYKKI-verkosto tarjoaa tukea liiketoiminnan ja yrittäjyyden opettamiseen myös perinteisissä oppiaineissa. Listan LYKKI-verkoston jäsenkouluista löydät täältä.

Verkoston tapahtumista saat tietoa tältä sivulta, uutiskirjeistämme sekä verkoston Facebook-sivulta (@lykkiverkosto). Uutiskirjeen pääset tilaamaan sivun alaosasta.

Mikäli sinä tai koulusi tarvitsee apua tai sparrausta esimerkiksi työelämäyhteistyön käynnistämisessä, yrittäjyyskasvatuksen tai liiketoiminnallisen opetuksen järjestämisessä olethan meihin yhteydessä. Tarvittaessa tulemme myös mielellämme paikan päälle antamaan konkreettisia vinkkejä opetuksen toteuttamiseen!