Science-polku

Science-polun opinnot on koottu luonnontieteistä kiinnostuneille opiskelijoille, joilla esimerkiksi tekniikka, lääketiede, robotiikka tai tieteen tekeminen kuuluvat mahdollisiin tulevaisuuden suunnitelmiin.

Opiskelu Science-polun opintojaksoilla vahvistaa opiskelijan ymmärrystä tieteen tekemiseen ja teknologian hyödyntämiseen. Polun opintoihin kuuluu luonnontieteiden valtakunnalliset valinnaiset opintojaksot sekä opintojaksoja, joilla teoriaa sovelletaan käytännön tekemisellä ja tutustumalla yritysten sekä korkeakoulujen toimintaan. Science-polun opinnoista on konkreettista hyötyä niin kirjoituksiin valmistautumiseen, jatko-opintoihin kuin työelämäänkin.

Lukion päätteeksi polun suorittamisesta myönnetään erillinen diplomi opiskelijoille, jotka ovat suorittaneet vähintään 8 opintopisteen verran Science-opintoja.

Voit lukea Science-opintojaksoista kohdasta Lukio > Opintojaksot.